Szanowny Kliencie,

od 1 września 2021 r. zmieni się sposób potwierdzenia płatności kartą w Internecie. Zmiana podyktowana jest koniecznością dostosowania do wymogów Dyrektywy PSD2, zgodnie z którą instytucje finansowe są zobowiązane stosować silne uwierzytelnienie.

Usługa silnego uwierzytelnienia opierać będzie się o łączne zastosowanie dwóch czynników:

  • kod SMS – element posiadania – bez zmian,
  • hasło do transakcji internetowych (e-hasło) – element wiedzy – zdefiniowane przez klienta w systemie bankowości elektronicznej e-skok, które będzie składało się z 6 znaków.

Będziesz miał możliwość zarówno nadania pierwszego hasła, jak też jego późniejszej zmiany za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej e-skok. Zastosowany będzie 3 miesięczny okres przejściowy, w którym będziesz mógł dokonywać transakcji wyłącznie przy użyciu metody SMS do chwili, gdy zdefiniujesz w e-skok hasło do transakcji internetowych. Wraz ze zdefiniowaniem hasła, nastąpi na karcie zmiana metody uwierzytelnienia na SMS + hasło i nie będzie możliwości powrotu do metody SMS. Po upływie okresu przejściowego, nastąpi globalna zmiana metody uwierzytelnienia z SMS na SMS + hasło i od tego momentu nie będzie możliwości uwierzytelnienia płatności przy użyciu jedynie kodu SMS.

E-hasło będzie zdefiniowane na poziomie klienta (nr członkowskiego), tzn. że będziesz miał możliwość zdefiniowania jednego e-hasła do wszystkich wydanych Tobie kart.

Jak przebiega proces transakcji?

  • w sklepie internetowym wybierasz sposób płatności „karta”.
  • uzupełnisz dane wymagane do transakcji internetowej.
  • Akceptant uczestniczący w usłudze 3D Secure przekazuje dostawcy systemu kartowego za pośrednictwem organizacji płatniczej dane transakcji.
  • Dostawca systemu kartowego przeprowadza uwierzytelnienie w systemie.
  • Dostawca wyświetla zapytanie o e-hasło, a następnie o kod sms.
  • Dostawca waliduje poprawność wprowadzonego hasła i sms.

W zależności od specyfiki danego sklepu internetowego przebieg może się nieznacznie różnić, co do zasady jednak w pierwszej kolejności będziesz proszony o podanie e-hasła, a następnie o jednorazowy kod sms.

W przypadku wprowadzenia trzykrotnie błędnego e-hasła karta zostanie zablokowana do godz. 23:59. Kartę będziesz mógł odblokować wcześniej kontaktując się z infolinią Centrum Kart SKOK – tak samo, jak w przypadku podania błędnego kodu SMS.

Życzymy udanych i bezpiecznych zakupów w Internecie!

Z pozdrowieniami,

SKOK Adamskiego.